Як навчитися спілкуватися і стати приємним співрозмовником

Психологія

Чому це важливо? Хтось вільно підтримує бесіду за будь-яких обставин, а хтось, зіткнувшись із необхідністю поговорити з іншою людиною, губиться, затискається і не знаходить слів. Проте це дуже важлива частина нашого життя, тому навчитися спілкуватися просто необхідно.

Що з цим робити? Насамперед потрібно зрозуміти, які причини нездатності до нормального спілкування. Проаналізувавши їх, можна позбутися безлічі проблем у комунікації. А правила спілкування, вироблені психологами, допоможуть знайти спільну мову практично з будь-якою людиною.

Для чого потрібне спілкування

Кожній людині необхідне спілкування. Це основа соціалізації. Однак комунікувати вміють далеко не всі. Нездатність знаходити спільну мову є першою причиною виникнення сварок у парах. Тільки навчившись правильно взаємодіяти з оточуючими, людина може створювати міцні союзи, як сімейні, так і ділові. Але не завжди спілкуватися з людьми буває так просто, як здається.

Дехто настільки почувається ніяково, що не в силах навіть запитати в незнайомої людини, котра година.

Вважається, що неможливо навчитися спілкуватися. Уміння взаємодіяти з оточуючими або вже закладено в людині, або його просто немає і не буде. Але психологія – дуже тонка наука, і розмовну навичку можна розвинути так само, як інші таланти. Якщо спочатку людині складно навіть заговорити з людьми, шляхом тренувань і набору досвіду її можна навчити прекрасно ладнати з оточуючими.

Дехто вважає, що вміння красиво і цікаво говорити важливе тільки для ділових людей, іншим вчитися зовсім необов’язково. Це велика помилка. Спілкування є невід’ємною частиною нашого життя, воно необхідне щоденно: на роботі, вдома, в магазині, на вулиці – де б людина не перебувала, вона так чи інакше взаємодіє з людьми.

За допомогою навичок грамотного спілкування люди здатні не тільки домогтися успіхів у роботі, а й налагодити стосунки з друзями і в сім’ї. Психологи краще за інших знають, що велика частина пар розпадається саме через невміння правильно домовлятися.

З тієї самої причини багато самотніх людей не можуть знайти собі супутника життя: вони банально бояться заговорити з незнайомою людиною, у такому разі про тіснішу взаємодію і зовсім не може бути мови. Словом, уміння правильно висловлювати свої думки важливе для кожного, оскільки без цієї навички ускладнюється взаємодія із зовнішнім світом.

Багато відомих громадських діячів, політиків, бізнесменів і зірок шоу-бізнесу не змогли б досягти таких висот, якби не їхнє вміння працювати на публіку. Чого варта знаменита мотиваційна промова Стіва Джобса, яку згадують донині, через стільки років після його смерті!

Навіть легендарна американська акторка Мерилін Монро залишилася в пам’яті сучасників не стільки через свої привабливі зовнішні дані, скільки через неймовірне вміння красиво і грамотно вести бесіду.

Важливо розуміти, що говорити і спілкуватися – це різні речі. Спілкування являє собою досить складний процес, до якого входить як вербальна взаємодія (сама мова), так і невербальна (міміка, жести тощо). І як не дивно, набагато важливіше саме друге: ми неусвідомлено впливаємо на співрозмовника поведінкою – позою, тембром голосу, жестами.

Однак цінним є не тільки те, що ми говоримо і показуємо, велику роль відіграє наша підсвідомість. Подумки ми можемо боятися бути відкинутими, ображеними, незрозумілими. Підсвідомість визначає рівень нашої комунікації з іншими.

Чому важко навчитися спілкуватися

У чому ж труднощі взаємодії з людьми? Чому настільки складно зав’язати нові знайомства, а часом і зовсім комфортно відчувати себе тільки в уже знайомому колективі?

Хоч як банально, але багато хто несе із собою причину цієї незручності із самого дитинства. Кожен хоча б раз, будучи дитиною, чув від батьків це образливе “не кажи дурниць”. А чого варті шкільні спогади про боязнь виступу біля дошки перед усім класом! У сукупності ці та багато інших моментів створюють складнощі з комунікацією в дорослому віці.

Через невпевненість, низький рівень самооцінки, а часом і проблеми з вимовою у людини з’являються комплекси і як наслідок – страхи. Вона може боятися висловлювати свою думку, щоб не викликати несхвалення і не стати висміяною, відкинутою, неприйнятою суспільством загалом або окремими людьми.

Коли людина недостатньо впевнена в собі та своїх діях, вона має звичку зациклюватися на тому, що про неї думають оточуючі, як до неї ставляться, чи зможе вона їм сподобатися. Виходить, що вона концентрує свою увагу навколо своїх недоліків і робить тільки гірше. Тільки до 15.12 Топ 3 документи, які допоможуть приймати правильні рішення Засновник найбільшої онлайн-школи астрології “Лабораторія життя”

Вважається, що спілкування найскладніше дається інтровертам, оскільки вони максимально сконцентровані на своєму внутрішньому світі. Однак навчитися комфортної взаємодії з людьми здатен кожен, незалежно від свого психотипу та негативного досвіду за плечима.

Невід’ємні принципи правильного спілкування

Як же замкнутій людині навчитися спілкуватися з людьми та бути цікавою? Безумовно, потрібно мати певні навички.

Для початку пропонуємо вам ознайомитися з 4 основними принципами спілкування, користуючись якими ви легко розташуєте до себе будь-яку людину:

Так ви моментально розташуєте до себе будь-якого співрозмовника, викликавши симпатію до своєї персони. Недарма найприємніше слово для кожної людини – її ім’я. Важливо відразу запам’ятовувати ім’я того, з ким вам доведеться надалі спілкуватися.

Не дарма співається в дитячій пісні, що від нього “стане всім світліше”. Люди вважають найпривабливішими тих, хто часто посміхається замість того, щоб сумувати. Ну а якщо за допомогою гарного жарту ви змусите посміхнутися співрозмовника, то благополучна взаємодія вам точно забезпечена.

Компліменти – невід’ємна частина спілкування з тим, чиєї прихильності вам потрібно домогтися. Але пам’ятайте, що люди не люблять зайвих лестощів і фальші. Тому одного компліменту буде більш ніж достатньо, щоб зробити людині приємне, підкресливши її переваги.

Не варто забувати про невербальне спілкування, воно відіграє дуже важливу роль. Намагайтеся не втрачати візуального контакту з людиною і зберігати відкриті пози: не схрещуйте руки, тримайте долоні розкритими, періодично направляючи їх до співрозмовника. Так ви покажете свій позитивний настрій і зацікавленість у спілкуванні.

12 правил продуктивного спілкування

Якщо нетривалим поверхневим бесідам ви надаєте перевагу довгим душевним розмовам, то, найімовірніше, вам важко спілкуватися з малознайомими людьми. Але якщо ви хочете навчитися легко налагоджувати контакти і заводити нових друзів, то вам слід більше практикуватися.

Знайомства в неформальній обстановці нерідко переходять у щось більше. Так, наприклад, дівчина, з якою ви поспілкувалися в компанії спільних знайомих, може стати вашою найкращою подругою, а чоловік, з яким ви познайомитеся на корпоративі, може зробити вам гарну ділову пропозицію.

Існує 12 правил, дотримуючись яких ви навчитеся правильно спілкуватися і взаємодіяти з людьми:

Почувайтеся на рівних

Завжди пам’ятайте, що ваш співрозмовник насамперед людина, незалежно від його соціального статусу і віку. Це зовсім не означає, що спілкуватися з ним потрібно розв’язно, використовуючи нецензурну лексику або недоречні жарти. Ви маєте відчувати себе рівним співрозмовнику, не дивитися на нього зверхньо і водночас не плазувати перед ним, не догоджати і не вимагати від нього поваги до вашої персони. Важливо бачити перед собою людину з наявністю переваг і недоліків, як і у всіх.

Шукайте спільні теми

Постарайтеся знайти теми, які пов’язують вас із вашим співрозмовником. Це необов’язково має бути щось банальне, на кшталт погоди. Ви можете запитати його про інтереси або обговорити ваших спільних знайомих, але тільки в позитивному або нейтральному ключі.

Рідко хто дійсно це робить. У пориві ми намагаємося висловитися або розповісти щось про себе, часом не чекаючи своєї черги. Як правило, це негативно впливає на розмову, оскільки мало кому буде приємно слухати про інших, при цьому самому не бути почутим.

Беріть паузи в розмові

Не відповідайте самі на своє запитання. Запитали щось у співрозмовника – дайте йому можливість висловитися, вислухайте його. Часом ми говоримо не перестаючи, не надаючи людині часу на відповіді через бажання неодмінно розповісти про себе. Це робить бесіду односторонньою. Ви залишите нехороше враження про себе і, найімовірніше, не досягнете бажаних результатів від такого спілкування. Тому обов’язково витримуйте паузу після свого запитання, даючи можливість іншій людині виговоритися.

Говоріть на теми, цікаві співрозмовнику

У кожного свої смаки та погляди. Дізнавшись інтереси іншої людини і заговоривши про них, ви легко налаштуєте її на потрібний вам лад. Це відмінно працює не тільки в дружніх бесідах, а й у діловому спілкуванні. Навіть якщо ця тема здається вам не серйозною, не варто її перекладати – послухайте, можливо, ви з’ясуєте для себе щось значуще про вашого нового знайомого.

Умійте пожартувати

Навіть керівники країн частенько розбавляють свої виступи гумором. Уміння цікаво і смішно пожартувати знижує рівень напруженості в обговоренні найглобальніших проблем. Варто лише пам’ятати про те, що жарт має бути доречним. Не треба самому над ним сміятися, краще все-таки дочекатися реакції оточуючих.

Намагайтеся підлаштуватися під манеру спілкування співрозмовника

Усі люди розмовляють по-різному: одні швидко, напористо і голосно, інші, навпаки, повільно і вдумливо вимовляють кожне слово. Це, зокрема, пов’язано із засвоєнням інформації. Необхідно вловити тон і манеру мови співрозмовника, постаратися під них підлаштуватися. Так вам обом буде комфортніше спілкуватися.

Проявляйте щирий інтерес до співрозмовника

Кожна людина унікальна і, звісно, хоче подобатися іншим. Ми завжди набагато охочіше спілкуємося з тим, хто цікавиться нами. Пам’ятайте, що робити все треба щиро – вам справді має бути цікаво. Зачепіться за щось у своєму співрозмовнику, що вас привабило, чому ви захотіли поспілкуватися саме з ним.

Не бійтеся здаватися гіршими, ніж ви є

Не помиляється той, хто нічого не робить. Робити помилки – цілком нормально. Крім того, люди більш прихильні до тих, хто припускається незначних помилок. Не бійтеся бути вразливими, неідеальними – це робить нас людянішими.

Змінюйте мислення

Уявіть, що ви давно знайомі зі своїм співрозмовником: вам не потрібно справляти на нього якесь враження, він уже вас досить добре знає. Це прожене думки про те, як би зробити так, щоб йому сподобатися.

Щиро показуйте співрозмовнику його значущість

Люди добре відчувають награність, тому постарайтеся знайти і вихвалити в людині саме те, що здається вам у ній чудовим. Варто лише проявити зацікавленість, і ви обов’язково знайдете такий вчинок або якість, які гідні піднесення.

Не зациклюйтеся на собі

Люди занадто сильно концентруються на деталях своєї поведінки. Ми часто турбуємося про те, який вигляд маємо в очах інших. Насправді ж оточуючих не настільки сильно турбує наша поведінка або зовнішній вигляд – кожен думає про себе. З цієї ж причини не варто зациклюватися і на своїх помилках – більшість навіть не зверне уваги на ваші промахи, якщо, звісно, ви самі на них не вкажете.

Поради, як стати приємним співрозмовником

Крім перелічених правил є ще кілька психологічних прийомів, які допоможуть вам стати приємним співрозмовником.

  1. Тримайте правильну поставу і розправте плечі. Це невербальний знак, що означає вашу відкритість і готовність до спілкування, а якщо додати до цього впевнену ходу і кілька спеціальних жестів, то ви просто вразите співрозмовника своєю впевненістю.
  2. Під час розмови завжди дивіться в очі. Але в жодному разі не тисніть на людину: поглядом ви маєте максимально викликати прихильність до себе, показувати дружелюбність. Перш ніж використовувати цей прийом, спробуйте потренуватися перед дзеркалом.
  3. Вчіться ставити себе на місце співрозмовника. Зчитуйте його настрій, реакції на ваше спілкування. Запитуйте і запам’ятовуйте більше інформації про нього, так ви продемонструєте зацікавленість у його особистості. Це допоможе вам вивести бесіду в потрібний напрямок.
  4. Якщо людина вам мало знайома, ви почуваєтеся скуто в спілкуванні з нею, спробуйте уявити, що це ваш старий товариш, з яким ви зустрілися через кілька років після останньої розмови. Це допоможе розкріпачитися і стати дружелюбнішим. Так ви переступите бар’єр між вами і розташуєте співрозмовника до себе.
  5. Розширюйте межі своїх інтересів. Це додасть вам впевненості та підкреслить багатогранність вашої особистості. Більше читайте, відвідуйте різні заходи, будьте в курсі останніх новин у світі – це зробить вас цікавою людиною, з якою завжди є про що поговорити.

Якщо ви хочете навчитися спілкуватися з людьми і завжди бути цікавим співрозмовником, запам’ятайте і ніколи не робіть таких помилок:

  • не пліткуйте і не обговорюйте ваших спільних знайомих, особливо в негативному світлі;
  • не вживайте в мові нецензурної лексики або хоча б скоротіть її до мінімуму;
  • не вносьте до порядку денного розмови свої проблеми, не варто говорити, як усе погано, і нарікати на нелегку долю;
  • не критикуйте і не принижуйте співрозмовника за думку, відмінну від вашої;
  • не вибирайте для розмови теми, які цікаві лише вам: пам’ятайте, що діалог ведуть двоє.
Оцініть статтю
Обери Успіх!